Nowe możliwości w Google Moja Firma
Na początku roku 2015 zauważyliśmy problem z wyświetlaniem się zdjęcia firmowych w Mapach Google. Jak już bywało w przeszłości, chwilowe nieudogodnienia okazały się zmianą na lepsze. Firma Google wprowadziła właśnie nowe możliwości w zarządzaniu zdjęciami w Google Moja Firma.
Nie bądź anonimowy
Pierwszą zmianą jest rozdzielenie zdjęć głównych profilu (zdjęcia tożsamości), które zostały podzielone na:
- Zdjęcie profilowe – zdjęcie profilowe powinno tematycznie nawiązywać do profilu działalności, tak aby klienci mogli bez problemu go rozpoznać
- Logo – w tej sekcji bezwzględnie powinno znaleźć się logo firmy, które wpłynie na rozpoznawalność marki
- Okładkę – zdjęcie w tle ma być graficznym uzupełnieniem profilu
Szczegółowe kategorie
Kolejnym rozwiązaniem wartym uwagi jest rozdzielenie zdjęć na poszczególne kategorie. Co ciekawe w zależności od profilu działalności grupy są różne. Przykładowo w przypadku restauracji mamy do dyspozycji następujące kategorie:
- Zdjęcia z wewnątrz
- Zdjęcia z zewnątrz
- Zdjęcia potraw i napojów
- Zdjęcia menu
- Zdjęcia zespołu
Nowe znaczy lepsze?
Wprowadzone zmiany naszym zdaniem pozytywnie wpłyną na metodę wyświetlania się zdjęć w Mapach Google. Będzie w niej mniej przypadkowości, a nam administratorom ułatwi zarządzanie wizerunkiem firmy. Dodatkowo z ciekawością będziemy obserwować wpływ nowych rozwiązań na pozycję profili naszych klientów w Google Maps. Jesteśmy przekonani, że uzupełniony według wytycznych profil wraz z realizacjami Business View przełoży się na najwyższe pozycje.