FAQ

program reklamowy Google. W programie tym można tworzyc reklamy tekstowe, graficzne oraz video, ukazujące się w wyszukiwarce Google, sieci wyszukiwania Google oraz na stronach partnerskich Google.

współczynnik efektywności słowa kluczowego. Wyrażany jest w procentach. Jest to stosunek kliknięc danego słowa kluczowego w stosunku do ilości wyświetleń (zapytań) dla danego słowa kluczowego, pomnożony przez 100 i wyrażany w procentach.

koszt jednego kliknięcia, jaki klient ponosi za umieszczenie swojej reklamy w wyszukiwarce Google.

  • CPC (Cost Per Click) – koszt jednego kliknięcia, jaki klient ponosi za umieszczenie swojej reklamy w wyszukiwarce Google.
  • CTR (Click Trough Rate) – współczynnik efektywności słowa kluczowego. Wyrażany jest w procentach. Jest to stosunek kliknięc danego słowa kluczowego w stosunku do ilości wyświetleń (zapytań) dla danego słowa kluczowego, pomnożony przez 100 i wyrażany w procentach.
  • Google AdWords – program reklamowy Google. W programie tym można tworzyc reklamy tekstowe, graficzne oraz video, ukazujące się w wyszukiwarce Google, sieci wyszukiwania Google oraz na stronach partnerskich Google.
  • Google Analytics – autorskie narzędzie Google do analizy statystyki stron internetowych oraz śledzenia zachowań użytkowników na danym serwisie WWW.
  • Kliknięcie – przejście zainteresowanego użytkowania poprzez link do strony docelowej reklamodawcy. Pojęcie stosowane najczęściej w programach reklamowych opartych na systemie PPC.
  • Konwersja Czynność, która została wykonana przez użytkownika na stronie internetowej. Konwersją może być np. wypełnienie formularza, zapisanie się do newslettera czy też zakup online w sklepie internetowym.
  • Link sponsorowany Reklama w wyszukiwarkach internetowych oparta na słowach kluczowych, rozliczana w modelu PPC (płatności za każde kliknięcie) emitowana na Google, Onecie oraz WP.
  • Opis linku sponsorowanego – noks reklamowy składający się z tytułu linku (1 linijka – maksymalnie 25 znaków), adresu URL (2 linijka – maksymalnie 35 znaków) oraz treści linku (3 i 4 linijka – maksymalnie 35 znaków każda)
  • Optymalizacja Kampanii – zmiany wprowadzane do kampanii w celu uzyskania lepszych efektów. Optymalizacją może byc na przykład rozszerzenie listy słów kluczowych, zwiększenie stawki za kliknięcie, zawężenie terytorium ukazywania się kampanii, czy zmiana opisu linku sponsorowanego.
  • PPC (Pay Per Click) – model rozliczenia polegający na „płatności za kliknięcie”. Wyświetlenia reklamy są darmowe, a koszta generują się po każdorazowym wykonaniu kliknięcia w dany link
  • ROI (Return Of Investment) – zwrot z inwestycji. Wyrażany jest w procentach. Jest to stosunek czystego zysku osiągniętego przez reklamodawcę podzielony przez kapitał wydany na jego osiągnięcie, pomnożony przez liczbę 100.
  • URL (Uniform Resource Locator) – oznacza ujednolicony format adresowania zasobów (informacji, danych, usług) stosowany w internecie i w sieciach lokalnych. Najczęściej kojarzony jest ze stronami www i określa on adres strony internetowej.